Az idei karácsonyi műsort a 9.C osztály tartotta. Ha teljesen pontosak akarunk lenni, akkor „műsorokat” kellett volna írnunk, hiszen két részletben adták elő a produkciójukat, ugyanis már az októberi nemzeti megemlékezésen kiderült, hogy kinőttük a tornatermet. Holicsek Ágnes tanárnő, a 9.C osztályfőnöke elárulta nekünk, hogy szeptemberben az osztály önként vállalta a műsor elkészítését. Az is hamar eldőlt, hogy egy komplett történet előadását próbálják majd meg, nem pedig csak úgy elszavalnak két verset, elénekelnek egy karácsonyi éneket, és ezzel kipipálják a műsort. A választás végül Maurice Maeterlinck Kék madár című történetére esett. Szempont volt az is, hogy az osztályból minél többen szerepeljenek a műsorban. A felkészülést Szőke-Lovas Edit magyartanárnő segítette. A próbák nem indultak túlzottan jól, hiszen az első összeolvasások után az osztály egyszerűen bénának tartotta a cselekményt. A decemberi projekthét nagyon sokat segített a felkészülésben, hiszen nyugodtan próbálhattak a tornateremben. Ekkor már az osztály is máshogy állt a darabhoz, és izgatottan várta a fellépést. December 22-én aztán kétszer adhatták elő a Kék madarat. Egyöntetű véleményük szerint a második sikerült jobban, kevésbé voltak megilletődve, sokkal többet improvizáltak, és még a közönség is sokkal inkább „vevő volt” a közös éneklésre. Az osztály rettentően elfáradt, az osztálykarácsonyukra már alig maradt erejük.
Ismét meg kell említeni, hogy a színpad hiánya és a hangtechnika hiányosságai (az iskolai mikroportok nem mind működnek megfelelően) sajnos csökkentették a műsor élvezeti értékét. Ennek ellenére az egész osztálynak és a felkészítő tanároknak is gratulálunk a kiváló produkcióhoz, és kiemelnénk a főszereplőket:
- Gelencsér Ádám
- Kalmár Csenge
- Virág Benedek
- Rátkai Zóra
- Raisz Péter
- Filetóth Miklós
Zárásként következzen néhány válasz a műsort előadó 9.C osztály tanulóitól arra a kérdésre, hogy hogyan élték meg a felkészülés és az előadás folyamatát:
„A próbafolyamat eleinte kissé nehézkes és összeszedetlen volt, jó volt a tanárok segítsége, és bár véleményem szerint külsős szemmel egy nehezebben értelmezhető előadásról volt szó, mi jól teljesítettünk, megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni belőle.”„A visszajelzések alapján mindenkinek nagyon tetszett, tehát a műsor elérte a célját, de úgy vélem, későn kezdtünk el próbálni, és a téma is kicsit unalmas volt, de mégis sikerült kihoznunk belőle a legjobbat.”„Én kifejezetten élveztem a próbákat, gyorsan és jól is haladtunk végig.”„A próbák nagyon jó hangulatban teltek, az előadás pedig csodásra sikerült.”„Élveztem a próbákat, jókat nevettünk, az előadást pedig pici izgulással, de megcsináltuk együtt.”„Én nagyon jól éltem meg, szerintem jó kis csapatépítő feladat volt.”„Nagyon élveztem, jó volt a barátokkal több időt együtt eltölteni.”
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése