Címkék

2023. január 22., vasárnap

Karácsonyi műsor két részletben

  Az idei karácsonyi műsort a 9.C osztály tartotta. Ha teljesen pontosak akarunk lenni, akkor „műsorokat” kellett volna írnunk, hiszen két részletben adták elő a produkciójukat, ugyanis már az októberi nemzeti megemlékezésen kiderült, hogy kinőttük a tornatermet. Holicsek Ágnes tanárnő, a 9.C osztályfőnöke elárulta nekünk, hogy szeptemberben az osztály önként vállalta a műsor elkészítését. Az is hamar eldőlt, hogy egy komplett történet előadását próbálják majd meg, nem pedig csak úgy elszavalnak két verset, elénekelnek egy karácsonyi éneket, és ezzel kipipálják a műsort. A választás végül Maurice Maeterlinck Kék madár című történetére esett. Szempont volt az is, hogy az osztályból minél többen szerepeljenek a műsorban. A felkészülést Szőke-Lovas Edit magyartanárnő segítette. A próbák nem indultak túlzottan jól, hiszen az első összeolvasások után az osztály egyszerűen bénának tartotta a cselekményt. A decemberi projekthét nagyon sokat segített a felkészülésben, hiszen nyugodtan próbálhattak a tornateremben. Ekkor már az osztály is máshogy állt a darabhoz, és izgatottan várta a fellépést. December 22-én aztán kétszer adhatták elő a Kék madarat. Egyöntetű véleményük szerint a második sikerült jobban, kevésbé voltak megilletődve, sokkal többet improvizáltak, és még a közönség is sokkal inkább „vevő volt” a közös éneklésre. Az osztály rettentően elfáradt, az osztálykarácsonyukra már alig maradt erejük. 
  Ismét meg kell említeni, hogy a színpad hiánya és a hangtechnika hiányosságai (az iskolai mikroportok nem mind működnek megfelelően) sajnos csökkentették a műsor élvezeti értékét. Ennek ellenére az egész osztálynak és a felkészítő tanároknak is gratulálunk a kiváló produkcióhoz, és kiemelnénk a főszereplőket:
  • Gelencsér Ádám
  • Kalmár Csenge
  • Virág Benedek
  • Rátkai Zóra
  • Raisz Péter
  • Filetóth Miklós
Zárásként következzen néhány válasz a műsort előadó 9.C osztály tanulóitól arra a kérdésre, hogy hogyan élték meg a felkészülés és az előadás folyamatát:

„A próbafolyamat eleinte kissé nehézkes és összeszedetlen volt, jó volt a tanárok segítsége, és bár véleményem szerint külsős szemmel egy nehezebben értelmezhető előadásról volt szó, mi jól teljesítettünk, megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni belőle.”
„A visszajelzések alapján mindenkinek nagyon tetszett, tehát a műsor elérte a célját, de úgy vélem, későn kezdtünk el próbálni, és a téma is kicsit unalmas volt, de mégis sikerült kihoznunk belőle a legjobbat.”
„Én kifejezetten élveztem a próbákat, gyorsan és jól is haladtunk végig.”
„A próbák nagyon jó hangulatban teltek, az előadás pedig csodásra sikerült.”
„Élveztem a próbákat, jókat nevettünk, az előadást pedig pici izgulással, de megcsináltuk együtt.”
„Én nagyon jól éltem meg, szerintem jó kis csapatépítő feladat volt.”
„Nagyon élveztem, jó volt a barátokkal több időt együtt eltölteni.”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Iskolai emlékünnepség az Eötvös-szobor előtt

  Iskolánk jogelődjének, a Budapesti Királyi Egyetemi Katolikus Gimnáziumnak a tanulója volt báró Eötvös József politikus, jogász, szépíró, ...