Ezt a programot az OTP Fáy András Alapítványa rendezte, az alapítvány Oktatási és Innovációs Központjában. Nem csak a pénzügyről szólt (sőt, alig említettük meg ezt a témát), hanem az Európai Unió felépítéséről és az EU-ban lévő megélhetési, tanulási lehetőségekről is.
Interaktív volt, ami szerintem sokat segített az anyag megértésében. Azzal kezdtünk, hogy az uniós országokhoz köthető dolgokat, fogalmakat kellett a megfelelő országokhoz párosítani. Ez hellyel-közzel sikerült is. Aztán az EU eredetét, kialakulását beszéltük át (itt is volt a végén egy kis feladat, de arra már sajnos nem emlékszem). Ezek után az EU felépítéséről beszéltünk nagyon sokat. Megnéztük, hogy melyik szerve milyen munkát végez. Az ehhez tartozó feladat az volt, hogy hat ember kapott egy-egy szakosított szervet és el kellett mondaniuk, hogy annak mi a főbb feladata. Ezalatt a többiek különböző állításokat kaptak, amelyek egyes szervekre voltak igazak, és össze kellett párosítani az elmondottak alapján.
A következő felvonás volt a leghosszabb és szerintem a legélvezetesebb. A témája a külföldön, de EU-n belül való megélhetés és tanulás volt. Itt említettük többek közt az Erasmus+ programot. Ezek után áttértünk az állásinterjús feladatra, valószínűleg ez maradt meg mindenkiben a legjobban. Három csapatra oszlottunk, minden csapat egy-egy országban egy kisebb vállalatot testesített meg (étterem, óvoda, informatikai cég). Ezek után kérdéseket kaptunk, amiket az interjún fel kellett tenni az állásra jelentkezőnek. Minden „országból” volt egy álláskereső, aki kapott egy listát, hogy milyen szavakat lehet használnia az interjún. Ezeket a szavakat nem lehetett megváltoztatni, és más szót sem lehetett használni. Mondanom se kell, hogy igen fura válaszok voltak az amúgy normális kérdésekre („Miért akarsz itt dolgozni? Mert jó pénz.”). Majd el kellett dönteni, hogy mennyi legyen a kezdő fizetése annak, aki bejutott úgy, hogy túl is élje az első hónapot.
Összességében ennyi volt. A végén még beszéltünk az Unió jövőjéről, és benne Magyarország helyzetéről. A rendhagyó tanóra az egész osztálynak tetszett. Amikor felmerült, hogy mit válasszunk inkább, tantermi oktatást vagy ehhez hasonló képzést, mindenki az utóbbira szavazott. És még kaptunk finom szendvicseket is. :)
Fábián Piroska (9.B)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése