Címkék

2025. június 3., kedd

Középiskolai diákprojektverseny

 

Az öt rákóczis csapat nagyon szépen szerepelt a május 31-én megrendezett országos döntőben.  A projektek rövid bemutatása következik.

Fábián Nikolett tanárnő egyik csapata, az Eleven kör a döntőben III. helyezést ért el. Az Eleven kör (Eleven Circles) a 9. C osztály 11 egészség nagykövetének létszáma okán adott projektcím és csapatnév. A csapat tagjai kortárs segítőként a rákóczis diákok egészségének megőrzése érdekében tevékenykednek havonta egy akcióval, célul tűzték ki az egészségtudatosság fejlesztését. Faliújságok, plakátok, röplapos cikkek, smoothie kóstoló, Instagram oldal mutatja eddigi tevékenységüket. Legközelebb az iskolai Egészség- és Sportnapon láthatjuk majd őket. A projektversenyen 2 fő: Illés Laura és László Natasa képviselte teamet.

Négy másik rákóczis csapat dicsérő oklevélben részesült.

Egy 11.T-s diákokból álló csapat A tudatos élelmiszerfogyasztás nyomában című prezentációval foglalta össze a kutatómunkáját. A csapattagok egyénileg figyelték, monitorozták, mérték az élelmiszerek vásárlásával, fogyasztásával, az ehhez kapcsolódó hulladék mennyiségével és újrahasznosításával kapcsolatos szokásokat a saját családjukban. A közös tapasztalatok tükrében sikerült akciótervet megfogalmazniuk azzal kapcsolatban, hogy a tizenéves fiatalok hogyan tudnak változást elérni. A cél a fenntarthatóbb, tudatosabb viszonyulás ezekhez a mindenkit érintő folyamatokhoz. A projektverseny a kutatócsoport munkáját Kiss-Bíró Lili, Rammacher Ádám és Sipos Ábel mutatták be. Mentoruk Fábián Nikolett tanárnő volt.

A Spare-Tartaléknak lenni elnevezésű projektet Matyasovszky Lilly 11. A, Kőrösi Kristóf, Bajai Soma Merse és Gerecs Marcell 11. HR osztályos tanulók mutatták be, a csapat mentora Szabó Emese tanárnő volt. Henrik (Harry) herceg önéletrajzi könyve 2023. január 10-én jelent meg Spare (Tartalék) címmel. A projektcsapat szerepjátékkal, a királyi család tagjainak bőrébe bújva kereste a választ a következő kérdésekre: 1. Hogyan változtatja meg a testvéri rivalizálás az egyén személyiségét? 2.  Jó terápia-e személyes és családi problémákról beszélni a nyilvánosságnak? 3. Milyen érzés, mikor tőlünk függetlenül megszabják az életünk útját, például szüleink, vagy az a közeg, amibe születünk? A projekt a zsűritől dicséretet kapott.

A 12 nyilas elnevezésű helytörténeti és iskolatörténeti projekt fókuszában a XII. kerületi nyilasok második világháború alatti rémtetteinek vizsgálata és az ezekre történő emlékezés kérdése állott. A projekt során a rákóczis diákok találkoztak a kérdést a regénye központi témájául választó kortárs íróval, Zoltán Gáborral is. A dicsérettel jutalmazott projektet a döntőben Bod Péter és Madarász Gréta 10. HR és Lukács Sára és Pacskovszki Alíz 11. B osztályos tanulók mutatták be. A team mentorai Hortobágyi Péter és Kiss Adrienn voltak.

Dicsérő oklevelet érdemelt az a szájhigiénia projekt, amelynek a tagjai a 10.T osztályból kerültek ki, és amelyik mentora Rusvai Márta tanárnő voltak. Csapattagok: Sárosi Csongor, Pálinkás Petra, Tari Flóra, Virga Emma, Pőcze Annamária, Mók Dorottya Blanka, Koltai Lili, Becher Flóra Júlia, Neumann Marcell Milán, Kiss-Pável Máté.

Gratulálunk valamennyi csapatnak és felkészítő tanárnak a kiemelkedő eredményekhez!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Díjátadás-kiemelkedő eredmények

  A tanév utolsó napjai sok esetben már nem annyira a tanulásról, mint inkább az értékelésről, összegzésről, lezárásról szóltak. Így volt ez...