A 11.C osztály izgalmas projektet valósított meg Fábián Nikolett tanárnő vezetésével a komplex természettudományos órák keretein belül.
A
fenntartható fejlődés magában foglalja a szegénység felszámolását, az
egyenlőtlenségek csökkentését, valamint a természeti erőforrások és az
ökoszisztémák fenntartható kezelésének előmozdítását, mint ahogyan a
fenntartható, mindenre kiterjedő és igazságos gazdasági növekedést is.
Dióhéjban ez annyit jelent, hogy a fejlődés kielégíti a jelen nemzedékek
szükségleteit anélkül, hogy veszélybe sodorná a következő nemzedékek azon
lehetőségét, hogy kielégíthessék saját igényeiket. A fenntartható fejlődéshez
és ezáltal az egyének és a társadalmak jóllétének eléréséhez három központi és
egymással összefüggő elem – a gazdasági növekedés, a társadalmi integráció és a
környezetvédelem – összehangolására van szükség. A világ vezetői 2015-ben, egy
történelmi ENSZ-csúcstalálkozón elkötelezték magukat ezen út mellett, amikor is
elfogadták a fenntartható fejlődési célokat.
„Szerintem
legfőképp az országok ritkán lakott részeire kéne fókuszálni, hiszen ott a pénz
hiányával általában az életvitel is lejjebb csúszott. Elsősorban az oktatásra
gondolok, hiszen az egyik kiút a szegénységből a tanulás.” (A szegénység
megszűntetése)
„A
minőségi oktatás tehát nem csupán lexikális tudást ad, hanem felkészít a
kritikus gondolkodásra, problémamegoldásra és az élethosszig tartó tanulásra.” (Minőségi
oktatás)
“Az egyenlőség
kérdése nem egyoldalú: nemcsak a nők jogainak védelméről szól, hanem arról is,
hogy mindkét nem egyformán szabadon, előítéletek nélkül élhessen.” (Nemek közötti egyenlőség)
„Az
utóbbi nyári hónapokban Magyarországon több településen is vízhasználati
korlátozásokat vezettek be. Például Érden, Tárnokon és Törökbálinton reggel 5
és 9 óra, valamint este 18 és 23 óra között tilos volt a locsolás,
medencetöltés és egyéb nem alapvető vízfogyasztás. A nem lakossági felhasználók
számára ezek az időszakok teljesen tiltottá váltak.” (Tiszta víz és
közegészségügy)
“Amikor valaki
évente több tucat ruhát vásárol csak a divat miatt, miközben a szekrényében már
rengeteg hordható ruha van, az tipikus példája a túlfogyasztásnak. Ugyanilyen a
felesleges élelmiszer-felhalmozás, amelynek egy része gyakran a kukában végzi.” (Felelős fogyasztás és termelés)
“Egy másik
dolog, amiről sokat hallani, a klímaszorongás. Ez azt jelenti, hogy az emberek
félnek a jövőtől, mert nem tudják, mi lesz a bolygóval. Hogyan lehet ezt
kezelni? Az egyik módja, ha nemcsak aggódunk, hanem teszünk is valamit. Ha
cselekszünk, kevésbé érezzük magunkat tehetetlennek, és másokat is
bátoríthatunk.” (Fellépés
az éghajlatváltozás ellen)
A témáról bővebben: ENSZ-célok
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése