Címkék

2025. október 14., kedd

Rákóczi életútja-projekt

 

Rákóczi Ferenc élete

A 9.A osztály egy rendhagyó földrajz órai projekt keretében iskolánk névadójának életét fedezte fel a földrajzi atlasz segítségével. Háromfős csoportokba oszlottunk, és minden csapat egy II. Rákóczi Ferenchez kapcsolódó helyszínt kapott feldolgozásra. A projekt két fő részből állt:

Elsőként minden csoport a saját állomásáról gyűjtött információkat. Megkerestük a hely pontos koordinátáit, utánanéztünk, hogy ma melyik országban található, és megterveztünk egy egynapos turistaútvonalat is, amely tartalmazta a környék Rákóczihoz köthető látnivalóit, valamint természetjárásra alkalmas helyszíneket is.

A feladat része volt az is, hogy mindezt a papíralapú atlaszban is beazonosítsuk, ami esetenként kihívást jelentett, mivel néhány település neve nem szerepelt a névjegyzékben, így nekünk kellett megtalálni, hol helyezkedhet el. Az összegyűjtött adatok alapján időrendbe állítottunk egy útvonalat: kiindulási pontként az iskolát jelöltük meg, a végállomás pedig Rákóczi nyughelye lett.

A második szakaszban a helyszínek történelmi jelentőségét kellett bemutatnunk Rákóczi Ferenc életében. Kutatómunkát végeztünk, utánanéztünk a környék emlékműveinek, és annak is, mikor, illetve miért tartózkodott ott Rákóczi. Eredményeinket rövid szövegekben foglaltuk össze, amelyeket képekkel egészítettünk ki.

A csapatok eltérő ütemben haladtak, amire tanár úr előre számított, és készített számunkra egy kvízt. Ez segített abban, hogy megismerjük egymás munkáját, és a térképen is be tudtuk jelölni a különböző helyszíneket, minél pontosabban. Végül az általunk gyűjtött információk és képek alapján, a mesterséges intelligencia segítségével egy honlap készült, amelyen minden csapat munkája megtekinthető.

Összességében a projekt izgalmas és tanulságos élmény volt. Jó érzés volt kilépni a tankönyvek világából, és közösen, csapatmunkában felfedezni Rákóczi életének helyszíneit.

Külön köszönjük Havassy András tanár úrnak, hogy mindig új ötletekkel és saját készítésű feladatokkal teszi érdekesebbé az óráit.

A honlapot itt tekinthetitek meg, és aki bátornak érzi magát, akár a kvízt is megpróbálhatja kitölteni.

Szöveg: Haász Hanna 9.A, kép: Google maps-9.A

Hasonló projektet valósított meg a 9.C osztály is, az ő munkájuk ezen a linken tekinthető meg. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Menny és Pokol házassága

William Blake (1757-1827) korszakos zseni, polihisztor volt, akit kortársai nem nagyon értettek meg, viszont generációkat inspirált látomáso...